Dokuz Eylül Üniversitesi İstatistik Bölümü, çağın gereklerini bilen, araştırmacı, üretken, çok yönlü düşünebilen, topluma karşı sorumluluk bilincini taşıyan, paylaşımcı ve yeniliklere açık mezunlar vermeyi misyon edinmiştir. Bu hedefe yürürken, öğrencilerin staj yaparak derslerde öğrendikleri teorik bilgileri uygulama alanlarında kullanarak deneyim kazanmaları ve mezuniyet öncesi edindikleri bu tecrübe ile iş hayatına daha donanımlı çıkmaları amaçlanmaktadır. Bunun sonucu olarak, öğrencilerin staj süresince sözlü ve yazılı iletişim konularında kendilerini geliştirdikleri ve iş dünyasındaki kişiler ile profesyonel bağlantılar kurdukları gözlemlenmektedir. Birçok öğrencimiz staj yaptıkları bu şirketlerde, mezuniyet sonrası için iş imkanı elde etmektedirler.

İstatistik Bölümü öğrencilerinin, öğrenim süresi içerisinde dördüncü yarıyıldan itibaren ara/yaz döneminde en az 32 iş günü staj yapmaları zorunludur. Her öğrencinin bu staj deneyiminden en iyi şekilde faydalanması hedeflenmektedir. Bu amaçla, öğretim elemanlarından oluşan bir komisyon, staj ile ilgili koordinatörlük işlerini yürütmektedir. Sene içerisinde düzenlenen toplantılar ile öğrencilerin staj konusunda bilinçlenmeleri ve stajlarından en çok kazanımı elde ederek bu süreci başarı ile tamamlamaları sağlanmaktadır.

Bahsedilen tüm değerleri kazanmak adına gerekli sorumluluk ve özeni göstererek bu süreçte bölümümüzü en iyi şekilde temsil eden öğrencilerimize teşekkür eder ve iş hayatlarında başarılar dileriz.

DEÜ İstatistik Bölümü Staj Komisyonu

 


 

Öğrencilerin staj işlemleri konusunda aşağıdaki süreci izlemeleri gerekmektedir.

 

  Yaz Dönemi Staj Süreci Akış Şeması   

⬇️

1. Aşama
Öğrenci Staj Başvuru ve Kabul Formunun “Öğrenci Kimlik Bilgileri” ve “Staj Yapılacak Kurum/Kuruluş Bilgileri” bölümünü bilgisayar ortamında doldurularak 2 nüsha çıktı alınız. Sırasıyla Bölüm Staj Komisyon Başkanı’na, Fakülte Sekreteri’ne ve  Şirket/Kurum Yetkilisi’ne onaylatınız.

NotÖğrenci Staj Başvuru ve Kabul Formu’nda Tarih ve Sayı Fakülte Sekreteri tarafından doldurulacaktır. Öğrenci Kimlik Bilgileri ve Staj Yapılacak Şirket/Kurum Bilgileri eksiksiz olarak girilecektir. Eğer stajınız karşılığında ücret alacaksanız Şirket/Kurum IBAN Numarası kısmı doldurulmalı aksi halde boş bırakılmalıdır. Öğrenci Adı Soyadı yazılmalı ve mavi tükenmez kalemle ıslak imza atılmış olmalıdır.

Eğer stajınız karşılığında ücret alacaksanız Staj Ücret Formunu doldurunuz.

⬇️

2. Aşama
Temel İş Sağlığı ve Güvenliği Eğitimi alınız ve Başarı Sertifikası’nı bastırınız.

⬇️

3. Aşama
Tüm imzaları ve kaşeleri tamamlanmış olan Öğrenci Staj Başvuru ve Kabul Formu, varsa Staj Ücret Formu’nu, Temel İş Sağlığı ve Güvenliği Eğitimi Başarı Sertifikası, T.C. Kimlik Belgesinin okunaklı fotokopisini staj evrakları son teslim tarihine kadar Bölüm Staj Komisyonu’na teslim ediniz.

⬇️

4. Aşama
Staj Defterini bastırınız. Sigorta giriş belgenizi Şirkete/Kuruma teslim etmek üzere staja başlamadan önce Fen Fakültesi Muhasebe Departmanı’ndan alınız.

Not: Stajınız devam ederken Staj Defterinin “Yapılan Çalışmalar” kısmını günlük çalışmalarınızın özeti olacak şekilde doldurunuz. Vesikalık fotoğrafimza ve kaşelerin eksiksiz olması zorunludur.

⬇️

5. Aşama
Staj Defteri ve Staj Raporunu  duyurulan tarih aralığında Bölüm Staj Komisyonu’na teslim ediniz.

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

YAZIM FORMATI:   Staj raporu yazımı için gerekli latex şablonuna buradan ulaşabilirsiniz.

Staj raporunda bu formatı kullanmak zorunludur. Bu formata uygun olmayan raporlar değerlendirmeye alınmayacaktır.

 

ÖNEMLİ NOTLAR:

1. Yaz okulunda ders alan öğrenciler yaz okulu ile birlikte staj yapamaz.

2. Öğrenciler staj süreleri içinde stajlara devam etmek zorundadır. Staj süresinin %10’undan fazlasına devam etmeyen öğrenci başarısız sayılır.

3. Staj başlangıç günlerinin haftanın ilk mesai günü (Pazartesi) olması gerekmektedir. Resmi tatile denk gelen Pazartesi günleri için izleyen gün başlatılabilir.

4. Staj başlangıcından önce stajını iptal etmek isteyen öğrenciler Ek.2 Öğrenci Stajı Bırakma Formunu doldurarak Bölüm Staj Komisyonu’na teslim etmelidirler.

5. Staj başlangıcından sonra staja devam etmeyen öğrencinin stajı, Ek.3 Ayrılış Formu doldurularak sonlandırılır. Form “Kurum / Kuruluş Staj Yetkilisi” tarafından imzalanmalı ve öğrenci tarafından aynı gün içinde Muhasebe Birimine teslim edilmeli ve Bölüm Staj Komisyonu Başkanı bilgilendirilmelidir.

 

Staj süresi: En az 32 iş günü

2024 – 2025 Eğitim Öğretim yılı Yaz Dönemi staj başlangıç ve bitiş tarihleri:

Staj başlangıç tarihi:  21.07.2025

Staj bitiş tarihi:  13.09.2025

Not: Staj başlangıcı her haftanın ilk günü yapılacaktır. 

 

2024 – 2025 Eğitim Öğretim yılı Yaz Dönemi staj evraklarının fakülteye teslimi için başlangıç ve bitiş tarihleri:

Staj işlemleri başlangıç tarihi: 24.03.2025

Staj işlemleri bitiş tarihi: 04.07.2025

 

2024 – 2025 Eğitim Öğretim Yılı Yaz Dönemi Stajı için İSAGÜ Eğitimi başlangıç ve bitiş tarihleri:

İSAGÜ Eğitimi başlangıç tarihi: 17.03.2025

İSAGÜ Eğitimi bitiş tarihi: 22.06.2025

 

Staj defteri ve staj raporu teslim tarih aralığı:

Yaz Dönemi – 1. Teslim Tarihi: Duyurulacaktır. (2025-2026 Bahar dönemi bitiminde mezun olabilecek durumda olanlar içindir.)

Yaz Dönemi – 2. Teslim Tarihi: 2025-2026 Öğretim Yılı Güz Döneminin ilk 2 haftası içinde. (2025-2026 Öğretim yılına devam edecek öğrenciler içindir.)

 


Staj Komisyonu

Prof. Dr. Neslihan DEMİREL

Araş. Gör. Dr. Begüm KARA GÜLAY

Araş. Gör. Dr. Eda Gizem KOÇYİĞİT